انواع اینورتر

اینوتر اینوت gd20

انواع اینورتر و درایورهای صنعتی: 

امروزه با پیچیده‌تر شدن ماشین آلات صنعتی، استفاده از دستگاه و قطعات جزئی در بالا بردن راندمان کاری این ابزار های صنعتی بسیار حائز اهمیت است.دستگاه هایی که موجب بالارفتن دقت وکیفیت عملکرد خواهد شد.  این ماشین آلات صنعتی در بهبود کارکرد گاها یک دستگاه و گاها یک خط تولید در یک کارخانه بزرگ نقش به سزایی دارند.

 از این دستگاه های بسیار مهم در کارکرد الکتروموتور ها و ماشین آلات و ابزار های صنعتی، می‌توان به اینورترها اشاره کرد. 

اینورتر و درایوهای صنعتی برای راه اندازی الکتروموتورهای گوناگون ، در مدل ها و انواع مختلفی تولید می شوند. اگر قصد خرید اینورتر را دارید مقاله راهنمای خرید اینورتر یا کنترل دور موتور را به شما پیشنهاد می‌کنم.

تفاوت اینورترها: 

مهمترین وجه تمایز درایوهای صنعتی و اینورتر ها در نوع ورودی آن ها است.

  • اینورتر ورودی تک فاز خروجی تک فاز
  • اینورتر ورودی تک فاز خروجی سه فاز
  • اینورتر ورودی سه فاز خروجی سه فاز 

بیشتر در صنعت از اینورترهای سه فاز یا به اصطلاح سه به سه برای کنترل دور موتور استفاده می شود.

اینورتر ورودی تک فاز خروجی تک فاز:

اینورتر ورودی تک فاز خروجی تک فاز،  برای راه اندازی الکتروموتورهای تکفاز طراحی و تولید می شود این درایو ها دارای ورودی تک فاز 220ولت و خروجی 220 ولت هستند.یکی از نمونه‌های با کیفیت اینورتر ال اس IG5A است که از نمونه‌های بسیار با کیفیت است. 

اینورتر ورودی تک فاز خروجی سه فاز:

اینورتر ورودی تک فاز خروجی سه فاز مناسب برای کارگاه و مناطقی هستند که دسترسی به برق سه فاز ندارند. برای راه اندازی الکتروموتورها تا توان محدودی می توان از درایو تک فاز به سه فاز استفاده کرد.

این درایوها دارای ورودی 220 ولت و 3 عدد خروجی 220ولت سه فاز هستند،  که هنگام نصب و راه اندازی باید به این نکته توجه کنید.یکی از نمونه‌های اینورتر سه فاز اینورتر ال اس IG5A – سه فاز  از برند: LS کره است.

اینورتر ورودی سه فاز خروجی سه فاز:

اینورتر ورودی سه فاز خروجی سه فاز یا به اصطلاح درایو سه فاز پرگاربردترین درایوهای صنعتی می باشند. درایو سه فاز دارای ورودی 380ولت و خروجی 380ولت گاهی تا 600ولت می باشند . که این قابلیت را دارند که در تمامی صنایع سنگین مورد استفاده قرار بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *